
Przedstawiciele branży motoryzacyjnej w Polsce, w tym ubezpieczyciele, firmy wynajmujące samochody i producenci części, zwracają się do Komisji Europejskiej. Chcą, aby szybko podjęto działania dotyczące dostępu do danych z pojazdów. To kluczowe dla rozwoju branży.
My, jako członkowie branży, uważamy, że dostęp do danych jest niezbędny. Jest to ważne dla naszego rozwoju i konkurencyjności. Dlatego apelujemy do Komisji Europejskiej o przyspieszenie prac nad regulacjami dotyczącymi dostępu do danych.
Kluczowe informacje
- Brak regulacji dotyczących dostępu do danych może negatywnie wpłynąć na konkurencyjność branży motoryzacyjnej
- Dostęp do danych jest niezbędny dla rozwoju branży motoryzacyjnej
- Apel do Komisji Europejskiej jest wynikiem konsultacji ze wszystkimi zainteresowanymi stronami
- Nowa regulacja powinna zapewniać konkurencyjny i neutralny dostęp do danych
- Brak regulacji może prowadzić do wykluczenia mniejszych firm i niezależnych dostawców usług z rynku
- Badania wykazały, że odpowiednia regulacja w obszarze dostępu do danych może przyczynić się do stworzenia „tysięcy miejsc pracy” w sektorze motoryzacyjnym
Obecna sytuacja w sprawie dostępu do danych w UE
W Unii Europejskiej trwa dyskusja o dostępie do danych z pojazdów. 10 organizacji z branży motoryzacyjnej prosi o nowe przepisy na dostęp do danych w ciągu 100 dni. Oczekiwano, że nowe przepisy pojawią się przed końcem 2023 roku, ale były opóźniane.
Niemieckie Ministerstwo Cyfryzacji i Transportu wspiera tę inicjatywę. Mówi, że nowe przepisy mogą stworzyć tysiące nowych miejsc pracy. Przewodnicząca Komisji Europejskiej, Ursula von der Leyen, podkreśliła, że konkurencyjność gospodarki jest dla niej priorytetem.
Główne wyzwania branży
W branży motoryzacyjnej brakuje dostępu do danych i są niejasne regulacje. Brak nowych przepisów może dać przewagę największym producentom. Badania pokazują, że potrzebne są specyficzne rozwiązania dla sektora.
Koalicja firm i organizacji napisała list do Ursuli von der Leyen. Podkreśla, że nowe przepisy są kluczowe dla konkurencyjności i inwestycji w usługi oparte na danych. Więcej informacji o rozwoju branży znajdziesz na stronach zrzeszających przedsiębiorców.
Dotychczasowe regulacje
Dotychczasowe przepisy o dostępu do danych są zbyt ogólne. Nowe przepisy muszą być konkurencyjne i neutralne, jak to oczekują przedsiębiorcy.
Wpływ na polski rynek
Nowe regulacje muszą uwzględnić wpływ na polski rynek. Przyspieszenie prac nad przepisami może pomóc w rozwoju polskich przedsiębiorstw i branży.
Dlaczego dostęp do danych jest kluczowy dla rozwoju branży
Otwarcie dostępu do danych z pojazdów to kwestia technologiczna i ekonomiczna. Rozwój branży motoryzacyjnej zależy od dostępu do danych. Dzięki nim firmy mogą tworzyć nowe rozwiązania i usługi. Dostęp do danych pomoże w tworzeniu nowych miejsc pracy i innowacjach.
Dane są coraz ważniejsze dla gospodarki i techniki w UE. Branża motoryzacyjna też zyskuje na dostępie do danych. Pozwala to tworzyć nowe rozwiązania, które spełniają potrzeby klientów. Bez dostępu, firmy tracą na rynku, co osłabia pozycję UE.
Przewiduje się, że nowe przepisy o danych przyniosą tysiące nowych miejsc pracy. Eksperci mówią, że dostęp do danych z pojazdów jest kluczowy dla sektora motoryzacyjnego. Dlatego organizacje branżowe proponują nowe przepisy na dostęp do danych.
Ważny apel branży do KE – przyspieszcie prace w sprawie dostępu do danych!
W liście do Ursuli von der Leyen, firmy z branży motoryzacyjnej zwracają uwagę na potrzebę szybszych prac. Chcą szybciej mieć dostęp do danych. To klucz do rozwoju i lepszej konkurencyjności.
Wśród kluczowych postulatów jest wprowadzenie nowych przepisów. Dotyczą one dostępu do danych z pojazdów. Sygnatariusze apelu to firmy i organizacje, które chcą szybko zobaczyć efekty.
Oczekują, że nowa Komisja zrealizuje te zmiany w pierwszych 100 dniach. To ważny apel do Komisji Europejskiej. Chcą, aby przyspieszyć prace i umożliwić branży motoryzacyjnej korzystanie z danych.
Chcą poprawy konkurencyjności i innowacyjności. Dostęp do danych jest kluczowy dla małych firm. Bez niego mogą być wykluczone przez duże producenty.
Stanowisko Komisji Europejskiej
Ursula von der Leyen, szefowa Komisji Europejskiej, podkreśliła, że gospodarka europejska musi być konkurencyjna. Dostęp do danych jest bardzo ważny dla motoryzacji. Komisja wie, jak ważny jest ten aspekt.
10 organizacji branżowych napisało do Ursuli von der Leyen. Proszą o uwzględnienie dostępu do danych w planie na pierwsze 100 dni. Chodzi o tworzenie pracy i innowacje w motoryzacji.
Rekomendacje dotyczą dostępu do danych. Chodzi o to, by był on konkurencyjny i neutralny. Ale musi chronić prywatność i bezpieczeństwo obywateli.
Niezależni dostawcy obawiają się wykluczenia z rynku. Bez dobrych regulacji mogą stracić na rynku. Dlatego Komisja Europejska powinna zająć się dostępem do danych i innowacjami w branży motoryzacyjnej.
Potencjalne skutki opóźnień w pracach nad regulacjami
Opóźnienia w pracach nad regulacjami mogą mieć duże konsekwencje dla biznesu. Mniejsze firmy i niezależni dostawcy mogą zostać wykluczeni z rynku. Dostęp do danych jest kluczowy dla rozwoju branży.
Opóźnienia mogą spowodować utratę konkurencyjności. Mniejsze firmy nie będą miały dostępu do danych potrzebnych do rozwoju nowych technologii. Regulacje muszą zapewnić równy dostęp do danych dla wszystkich.
Oto tabela przedstawiająca potencjalne skutki opóźnień w pracach nad regulacjami:
Skutki | Opis |
---|---|
Utrata konkurencyjności | Mniejsze firmy nie będą miały dostępu do danych, co spowoduje utratę konkurencyjności |
Zmniejszenie się liczby graczy na rynku | Opóźnienia w pracach nad regulacjami mogą spowodować, że rynek będzie zdominowany przez największych graczy |
Brak dostępu do danych | Mniejsze firmy nie będą miały dostępu do danych, co spowoduje brak rozwoju nowych technologii |
Proponowane rozwiązania i następne kroki
Branża motoryzacyjna proponuje rozwiązania, które umożliwią równy dostęp do danych. Chodzi o to, by wszystkie osoby na rynku miały dostęp do danych. Wprowadzenie przepisów o dostępie do danych pojazdów, funkcji i zasobów to jeden z następnych kroków.
Przedstawienie propozycji regulacji o dostępie do danych pojazdów planowane jest na koniec 2023 roku. Wspierają ją 10 organizacji, m.in. Insurance Europe, Leaseurope, FIA, FIGIEFA i CLEPA.
Wśród proponowanych rozwiązań jest wprowadzenie przepisów o dostępie do danych w ciągu 100 dni od urzędowania nowej Komisji Europejskiej. Niemieckie Ministerstwo Cyfryzacji i Transportu popiera tę inicjatywę, proponując dodatkowe przepisy.
Oto tabela z niektórymi z proponowanych rozwiązań i następnych kroków:
Proponowane rozwiązania | Następne kroki |
---|---|
Wprowadzenie przepisów o dostępie do danych | Przedstawienie propozycji regulacji przed końcem 2023 roku |
Utworzenie koalicji wspierającej dostęp do danych motoryzacyjnych | Współpraca z 10 organizacjami, w tym Insurance Europe, Leaseurope, FIA, FIGIEFA oraz CLEPA |
Wierzymy, że te rozwiązania i następne kroki poprawią dostęp do danych i rozwój branży motoryzacyjnej.
Wniosek
Branża motoryzacyjna jest bardzo ważna dla gospodarki Europy. Dlatego zachowanie jej konkurencyjności jest kluczowe. To ważne dla rozwoju innowacji i ochrony przed utratą konkurencyjności.
Chcemy, aby Komisja Europejska szybko rozwiązała ten problem. To kluczowy krok dla rozwoju branży. Pomoże to osiągnąć cele Pani Przewodniczącej von der Leyen.